Geslaagd nieuw kantoor Evodis dankzij samenwerking architect
Bij een nieuw kantoor horen natuurlijk nieuwe meubels. Zo kwam Evodis, leverancier van producten in de domeinen van elektriciteit en telecom, aankloppen bij Synpro Office om hen te helpen met de inrichting. Synpro Office zag het potentieel van de ruimtes en schakelde op hun beurt architect Kurt Gooris van Buro B architectuur + interieurdesign in. Het resultaat is een aangename werkplek met oog voor ergonomie.
Meer dan enkel kantoormeubels
Synpro Office wilde Kurt Gooris van Buro B erbij betrekken omdat ze het potentieel van de ruimtes zagen. Kurt Gooris: “Dat was een goede beslissing, want een kantoor inrichten gaat veel verder dan enkel kantoormeubels voorzien. Interieurarchitecten gaan de ruimtes kritisch bekijken, herschikken en praktische lijnen uittekenen. De aankleding komt achteraf pas. Het belang van een dergelijke aanpak is niet te onderschatten want een aangename, creatieve omgeving is voor werknemers vandaag ontzettend belangrijk.”
Op groei ingericht
De interieurarchitect hertekende de bestaande, gedateerde ruimtes. “Het kantoor had weinig uitstraling. Samen met Evodis zijn we op zoek gegaan naar een visie om er een gezellig, mooi kantoor van te maken. We wilden weg van de typische face-to-face opstelling dus kozen we voor eilanden die genoeg privacy geven zonder het sociaal contact te verliezen. Zo kan je ook op een dynamische manier groeien als bedrijf. Ook wilden we meer kleur en rust brengen dus hebben we bomen voorzien in het midden van de eilanden.”
Geen standaard bureaus
Nadat de grote lijnen waren uitgetekend was het tijd om het meubilair te voorzien. “We kozen niet voor standaard bureaus met standaard maten. Zo moesten verschillende bureaus rond de bomen geplaatst worden. We kozen ook zoveel mogelijk voor ergonomische meubels zoals zit-sta tafels. Synpro Office stelde zich heel flexibel op en zocht iedere keer naar de perfecte oplossing. Ook de opvolging op de werf was uitstekend.”
Op zoek naar een partner voor je kantoorinrichting? Wij helpen je graag verder!
Vitale medewerkers vragen om een fijne werkplek
Synpro Office staat al sinds jaren bekend als leverancier van ergonomisch kantoormeubilair en kantooroplossingen. Maar wij zijn meer dan dat. Wij profileren ons als een kenniscentrum waar iedereen terecht kan met vragen over hoe je een ideale kantooromgeving kan creëren en hoe je dat kantoor kan omvormen tot een plek jouw medewerkers zich goed voelen.
Een opgeruimd bureau: een must of niet?
Een opgeruimd bureau of ‘clean desk’. Het woord is een tijdje bijzonder ‘in’ geweest. Sommige...
10 maart 2021
De kantoortrends voor 2021
Het jaar 2021 dient zich aan als een spannend jaar. Dé hamvraag is: “Wat met Covid19? Krijgen we onze vrijheid...
26 januari 2021
Thuiskantoor inrichten: heb ook thuis aandacht voor je rug
Thuiskantoor inrichten: heb ook thuis aandacht voor je rug
24 november 2020
Hoe zo gezond en ergonomisch mogelijk thuiswerken tijdens de coronacrisis?
Nog langer thuiswerken: ergonomische bureaustoel wordt onontbeerlijk
Dankzij de Axia Focus ergonomische stoel voel ik me veel beter
Wat kan je zelf doen om je werkplek stressvrij in te richten?
Hoe richt je een ergonomische bureau in?
Het nieuwe bureauwerken: zitten, staan én bewegen
Een landschapskantoor: een goed of slecht idee?
Moe of pijn door bureauwerk: hoe vermijd je kantoorkwaaltjes?
21 mei 2020